Recenzie | "Fatal Witness" de Robert Bryndza (Detectiv Erika Foster #7)

Cum găsești un ucigaș care a distrus toate dovezile?

Erika se află într-o plimbare târzie când dă, la propriu, peste o crimă... la doar două străzi dee noua ei casă. Victima este Vicky Clarke, un podcaster ce are o emisiune în care încearcă să rezolve crime la care poliția nu a vrut sau nu a putut să găsească vinovatul. Erika este repartizată cazului și descoperă că Vicky lucra la un nou episod ce vizza un prădător sexual care agresa tinere studente din sudul Londrei, urmărindu-și victimele înainte de a pătrunde în casele acestora în toiul nopții.

Cazul capătă o întorsătură tulburătoare când un alt cadavru apare, în aceeași clădire, iar acest lucru o face pe Erika să se întrebe tot ce credea că știe despre Vicky. Cu foarte puține dovezi, Erika trebuie să rezolve cazul înainte ca criminalul să lovească din nou.

În sfârșit, după 4 ani de așteptare! A șaptea carte din seria Erika Foster este aici și Robert Bryndza nu dezamăgește! Întotdeauna aștept cu nerăbdare următoaare carte scrisă de el și știu că personajele sunt excelent conturate și pline de traume - așa cum îmi plac mie, iar intriga este întotdeauna plină de energie, mister și... multă nebunie.

Încă de la primul volum, The girl in the ice (“Fata din gheață”), Erika a fost unul dintre personajele mele preferate. Este puternică, hotărâtă și îi pasă foarte mult de munca ei și de victime. Echipa ei formată din Moss și Issac este pur și simplu genială și se completează așa de bine. Îmi place cum se susțin și se sprijină reciproc.

"Erika looked at the curtains, closed over the window. It was close to the small garden looking onto the road outside. [...] She was reminded how close she lived, and thought back to the agent who had sold her the new house. How he'd rhapsodised about Blackheath being such a safe place, with a tight-knit village community. As far as she knew, no one had been brutally slaughtered in her old post code."

În "Fatal Witness", Erika dă peste o scenă a crimei la o plimbare în noul ei cartier. Doar ce și-a revenit după rănile suferite în cazul precedent și tocmai s-a mutat în noua ei casă (foarte degradată) din Blackheath. O tânără actriță ce crează podcast-uri ce încearcă să rezolve "cold crimes" a fost ucisă cu brutalitate în apartamentul ei. A afla la ce lucra ea și cine erau legăturile ei se dovedește dificil pentru echipă. Pe măsură ce sapă din ce în ce mai adânc, descoperă că lucrurile nu sunt așa cum par.

Nu sunt multe de făcut și imaginile CCTV nu sunt concludente. Cazul stagnează până ce... un alt locatar al aceluiași bloc este ucis. Erika nu lăsă nicio piatră neîntoarsă și, în timp ce se concentrează asupra țintei ei, se pune din nou în pericol, de data aceasta fiind mai aproape de moarte ca niciodată.

Primul capitol mi-a captat atenția. Cu o mulțime de răsturnări de situație care să ne țină în suspans și să încercăm să ghicim vinovatul... nu am putut citi această carte suficient de repede. Nu vreau să spun prea multe despre această poveste bine scrisă și inteligent lucrată. Ritmul este perfect stabilit. Îmi place și noua serie a lui Robert, cu SCI Kate Marshall, dar Erika Foster va fi întotdeauna detectivul meu preferat. Sper să nu mai avem atât de mult de așteptat pentru următoarea carte din această serie fantastică.

"Fatal Witness" este o lectură întunecată și tulburătoare, cu câteva răsturnări bune de situații. Misterul din spatele ucigașului m-a ținut lipită de paginile cărții și mi-a fost greu să identific criminalul până aproape de sfârșitul cărții. Avem câteva personaje noi, o posibilă iubire pentru Erika, din moment ce Peterson pare să se distanțeze din ce în ce mai mult și George... o pisică! Aștept cu nerăbdare să văd ce aventuri îi mai așteaptă în volumul #8.