Recenzie | "Iubita comandantului" de Pam Jenoff

Ce roman excelent de ficțiune istorică! M-am bucurat din plin de poveste. Mi-e greu să cred că acest lucru a fost scris acum 10 ani și nu a existat mai mult hype în jurul acesteia.

Povestea se învârte în jurul Emmei, ​​în vârstă de 19 ani, ce locuiește în Polonia devastată de război, al cărei soț fuge din calea naziștilor pentru a ajuta luptătorii din Rezistență. Cu puțin ajutor, ea își ia o nouă identitate și devine Anna, pentru a-și ascunde moștenirea evreiască.

Dorind să facă orice este nevoie pentru a-și ajuta soțul să revină mai repede acasă, Anna ia o slujbă ca asistent personal al Comandantului și de acolo povestea evoluează. Întotdeauna mi se pare foarte interesant să citesc despre grupurile de rezistență din timpul războiului și despre cum au planificat în secret sabotajul nazist. Cât de curajoși au fost acești luptători!

Castelul Wawel (Cracovia, Polonia)

Am iubit-o pe Emma / Anna. O femeie iubitoare, naivă și hotărâtă, care a fost prinsă, cumva la mijloc, în lupta împotriva naziștilor. Am găsit foarte interesantă confuzia ei interioară cu privire la sentimentele sale față de "Kommandant", în timp ce se lupta între datoria ei de membru al Rezistenței și soție și sentimentele ei tot mai mari față de inamicul pe care ar fi trebuit să îl urască din tot sufletul.

Cred că a fost pentru prima dată când nu am știu de partea cărui bărbat să fiu. Pe de o parte, îl admiram pe soțul Emmei - Jacob - care și-a lăsat familia să a plecat să lupte împotriva naziștilor, așa cum a putut el mai bine. Pe de altă parte, mi-a plăcut relația pe care Anna a avut-o cu Comandantul nazist. Cumva, comandantul - Georg pe numele lui real - mi s-a părut altfel, mai uman. Bărbatul care a fost cumva înrolat forțat, care nu a susținut niciun moment cauza nazistă, dar care nu avea nici puterea și nici curajul să se impotrivească. Cumva, un laș onest, aș putea să spun.

Când ficțiunea istorică este scrisă corect, ar trebui să simți că ești transportat înapoi în acea epocă - și așa am făcut. M-am simțit cu adevărat de parcă eram într-o călătorie cu aceste personaje. Pam Jenoff are un mod atât de frumos de a transpune cuvintele pe hărtie. M-am îndrăgostit de Anna și am simțit că luptele ei parcă ar fi ale mele.

Pam Jenoff împachetează multă istorie, suspans și emoție în acest roman de debut bine scris! Toate personajele sunt foarte bine dezvoltate, iar atmosfera pe care o creează este de neuitat, deși pe alocuri mi s-a părut povestea ca fiind un pic forțată. Mi-a fost greu să pun cartea jos și când nu o citeam, cu siguranță mă gândeam la ea. Recomand cu tărie această carte tuturor celor cărora le place ficțiunea istorică. Aștept cu nerăbdare să citesc și continuarea, „Soția diplomatului”.