Recenzie | Cazul "Vulpea" de Leila Sandra M. (Dennis Kayderman #1)

Actualizată în: 15 feb. 2021

Nu știu dacă altor cititori li se întâmplă să fie captivați de un roman doar de la o copertă, așa cum mi s-a întâmplat mie, în cazul de față :). Am văzut coperta, am citit sinopsis-ul, am văzut că este și thriller polițist așa că am zis că este o carte pe care TREBUIE să o citesc.

A durat un an până să intru în posesia cărții, dar așteptarea nu m-a făcut decât să devin și mai curioasă. Am fost fericită să văd că mai există autori contemporani români care scriu thrillere polițiste. Cred eu că este un gen care ar merită mult mai multă atenție. Nu este deloc ușor să scrii un roman veritabil, care să reușească să te țină în suspans de la primele la ultimele cuvinte.

Dennis Kayderman este un detectiv ce activează în departamentul de Omuciteri din Manchester NH. Atunci când soția lui dispare în condiții suspecte, Dennis pornește o investigație fiind decis să o găsească, chiar de ar trebui să răscolească tot pământul. Cazul ei pare a fi "legat" de alte câteva cazuri rămase nerezolvate, însă faptul că nu are parte de susținerea colegilor și a șefului în această investigație, îl forțează pe Dennis să facă totul pe cont propriu.

Atunci când mașina soției sale este găsită abandonată și incinerată, iar un cadavru este găsit pe locul soferului, toată lumea presupune că victima este Emma - soția lui Dennis. Deși este distrus, el este convins că soția lui încă traiește și este dispus să continue căutările, chiar dacă acestea ar fi zadarnice.

Ani mai târziu, vedem un Dennis total schimbat. Nu mai are motive ca să zâmbească sau să trăiască. Este doar o umbră a omului care a fost cândva. Prietenii l-au abandonat, șefii nu mai au încredere în el. Până când primește un telefon...

L-am îndrăgit pe Dennis de la primele pagini. Are un fel aparte de-a fi și un șarm cucerior. Este bărbatul pe care noi, femeile, îl vrem alături pentru toată viața, bărbatul care ar muta munții din loc să se asigure că noi suntem bine și suntem iubite. I-am admirat tăria de caracter și sângele rece, am suferit alături de el... atât de real a părut acest personaj pentru mine.

Povestea are un stil alert care te ține în priză de la prima până la ultima pagină, iar când ai ajuns acolo, mai vrei să citești. Intriga este plină de secrete, minciuni, trădări, crime rămase nerezolvate, rețeta pefectă pentru un thriller polițist veritabil. Este unul dintre cele mai bune romane de acest gen pe care l-am citit, și credeți-mă, am citit multe romane polițiste :).

Vă las pe voi să descoperiți întreaga poveste, dar vă propit că o să vă placă. Abia aștept să văd aventuri îl așteaptă pe Dennis în următorul volum al seriei.

P.S. Atunci când am început să citesc romanul am avut un deja-vu. Ulterior, mi-am adus aminte că am văzut pe Netflix un film similar pe care vi-l recomand.