Recenzie | "The Gaudí Key" de Esteban Martín & Andreu Carranza

Barcelona, orașul misterului, și Antonio Gaudí, cel mai faimos exponent al său, sunt subiectele acestui nou thriller captivant pentru toți iubitorii conspirațiilor.

Pe măsură ce Marele Maestru al unei vechi frății religioase se apropie de momentul morții, el alege să-i încredințeze lui Antonio Gaudí un obiect sacru a cărui existență a fost un secret păzit încă din epoca creștină timpurie. Marele arhitect protejează artefactul ascunzându-l acolo unde crede că nu va fi descoperit niciodată.

Un nou secol și un nou pericol. Nepoata ucenicului lui Gaudí este acum însărcinat cu găsirea obiectului sfânt. Cu ajutorul lui Miguel, iubitul ei matematician, Maria dezvăluie indiciile pe care Gaudí le-a pus în opera sa. Premiul, crede ea, este locul unde se află o relicvă sacră. Dușmani sunt în urma lor, lăsând în urmă numeroase cadavre, iar ambii își dau seama că ceea ce este în joc este un lucru care are puterea de a schimba civilizația definitiv.

Am cumparat cartea ca un capriciu, de pe Amazon, inainte să citesc ceva despre poveste, autor sau subiect, dar m-a atras coperta si subiectul. Locuind în Barcelona și fiind înconjurată de operele lui Gaudi, nu avea cum să îmi scape un thriller în stil Dan Brown cu acțiunea în capitala Cataluniei.

„The Gaudi Key” posedă grandoarea arhitecturii subiectului său

Cum ar fi ca marele Gaudi să fi fost ucis în încercarea de a proteja o relicvă sfântă? Cum ar fi ca el să fi fost un Mare Maestru al unui Ordin Cavaleresc care are ca scop protejarea obiectului sfânt și îndeplinrea unei profeții antice care v-a schimba lumea așa cum o știm noi? Cum ar fi ca marele Antoni Gaudi să fi construit Basilica de la Sagrada Familia cu un scop anume si ca toate opere lui existente în Barcelona să fie poziționate în așa fel încât să formeze o hartă cu o semnificație anume?

Maria Givell, nepoata lui Juan Givell, ucenicul lui Gaudí, trebuie să găsească un obiect sfânt, obiect care a sre puterea de a schimba destinul lumii. Cu ajutorul lui Miguel, iubitul ei matematician ce poartă numele marelui aranghel, Maria descoperă pas cu pas indiciile pe care i le-a lăsat bunicul său prin intermediul operelor lui Gaudí.

Relicva sacră este dorită și de Corbel, cei care-l venerează pe Bafomet, un idol antic, și cei care doresc să aducă haosul și moartea în lumea noastră. Dușmanii sunt pe urmele lor, lăsând în urmă numeroase cadavre. Toți cei care îi ajută sfârșesc uciși, iar cei doi realizează că relicva are puterea de a schimba civilizația și că ei trebuie să îndeplinească profeția sfântă prin orice mijloace.

Prin intermediul acestei cărți facem o plimbare prin Barcelona lui Gaudi, în 1926, dar și in Barcelona zilelor noastre, în încercarea de a descoperi care este secretul pe care Cavalerii lui Moriah încearcă să îl păstreze încă din perioada în care Hristos trăia.

Orașul Barcelona este cunoscut pentru farmecul său istoric, cultural și arhitectural. Dar, poate, tocmai din acest motiv, este și plin de evenimente și tradiții "secrete" care aparțin „istoriei sale neoficiale”. Unul dintre cei mai cunoscuți și mai recunoscuți arhitecți din Barcelona, și chiar și din întreaga lume, este Antoni Gaudí. Toată opera sa este plină de simbolism, atât religios, cât și mai ezoteric. Cele mai faimoase șapte creații ale sale din orașul Barcelona - Palacio Güell, Casa Batlló, La Pedrera, Casa Vicens, Casa Calvet, Sagrada Familia și Parc Güell - atunci când sunt privite de sus, se combină pentru a alcătui exact forma constelației "Ursa Major". Semnificația și motivele pentru care Gaudi a ales să imite Raiul pe Pământ au dat naștere a numeroase legende și teorii, una dintre ele regăsindu-se și în acest roman.

A fost o carte pe care nu am putut să o las din mână. Trebuie să recunosc că sunt o mare fană a romanelor conspiraționiste, îmi plac și romanele lui Dan Brown așa că acest roman a fost o adevărată plăcere.