Recenzie | "Să ne revedem cu bine în Havana" de Chanel Cleeton

Dupa moartea bunicii pe care a iubit-o nespus, o tanara americana de origine cubaneza calatoreste la Havana, unde descopera radacinile propriei identitati, dar si un secret de familie ascuns de la Revolutie...

Havana, 1958. Fiica a unui magnat al zaharului, Elisa Perez, de 19 ani, face parte din inalta societate, in sanul careia e ocrotita de tulburarile politice din tara ei - pana cand incepe o poveste de iubire clandestina cu un tanar revolutionar...

Miami, 2017. Scriitoarea Marisol Ferrera a crescut ascultand povestile romantice despre Cuba ale bunicii Elisa, care fusese nevoita sa fuga impreuna cu familia in timpul revolutiei. Ultima dorinta a Elisei este ca Marisol sa-i imprastie cenusa in tara in care s-a nascut. Sosind la Havana, Marisol se confrunta cu contrastul dintre frumusetea tropicala atemporala a Cubei si climatul politic periculos. Cand istoria familiei incepe sa iasa la lumina, iar Marisol se simte atrasa de un barbat care are propriile lui secrete, va avea nevoie de lectiile invatate din trecutul bunicii ei ca sa inteleaga adevaratul sens al curajului.

"Să ne revedem cu bine în Havana" este o carte atât de uimitoare. A fost o perioadă în care am văzut această carte peste tot pe Instagram. Mă bucur ca Reese's Book Club a ales să promoveze acest roman care, mie personal, mi-a lăsat un vibe pozitiv, de vacanță. Citeam și visam cum ar fi să lâncezesc la soare pe plaja din Vradero, cu un cocktail în mână și să citesc fix acest roman. Priceless 😁.

“Love feels like a luxury in a world where so many struggle for the basic things I take for granted.”

➽ Elisa trăiește în Havana anului 1958 și este în permanență nesigură. Ea a dus o viață privilegiată pentru că familia ei este bogată, având numeroase afaceri cu zahăr, iar tatăl ei colaborează și este bun prieten cu actualul președinte, Batista, dar oamenii nu sunt fericiți. aApare Fidel Castro care, împreună cu adepții săi revoluționari, vor să elimine clasele bogate și să ofere un trai decent populației din Cuba... sau cel puțin așa spune. Nimeni nu este în siguranță, iar Elisa își dă seama foarte repede că nici inima ei nu este apărată de chipeșul.

➽ Marisol locuiește în Miami-u anilor 2017. Ea este cea care călătorește la Havana pentru a împrăștoa cenușa bunicii ei, Elisa, în orașul care a avut mereu inima ei, chiar și după ce a fost forțată să plece, cu mulți ani în urmă. Marisol vede direct impactul pe care Fidel Castro l-a avut în Cuba, când bunica și familia ei au fost forțați să fugă.

Fiecare cronologie urmează o poveste de dragoste diferită, sfâșietoare și îndrăzneață. Aceste două povești se împletesc împreună pentru a crea o poveste emoționantă, care va purta cititorul pe tărâmul exotic și necunoscut din Havana. Unul dintre aspectele mele preferate ale acestei cărți a fost că Marisol a adus în discuție gândurile și sentimentele ei despre a fi biracial, despre a te simți străin, deși în țara ta.

“My grandparents are Cuban, my father Cuban, therefore I am Cuban. But will it matter here that my skin is lighter than many of the country’s citizens, that my blood is not fully Cuban? Am I an outsider here or is the ancestry I claim enough?”

De asemenea, mi-a plăcut cum această carte celebrează toate tipurile de dragoste pe care le vom întâlni de-a lungul vieții. Iubirea pe care nu o vom uita niciodată, iubirea căreia ăi vom acorda a doua șansă și care ne va face să ne simțim din nou întregi, iubirea față de cei mai buni prieteni care nu ne vor uita niciodată, iubirea față de părinți și familie și iubirea față de țară pe care nu o simți până ce nu ești departe de ea.

Bine, deci această carte a fost uimitoare, dar aveam câteva lucruri minore care au fost motivul pentru care nu i-am acordat cinci stele. Prima fiind că fost previzibilă pentru mine. Adică, asta nu a împiedicat lacrimile, dar am știut unde va duce povestea asta în momentul în care Elisa a luat prima decizie greșită. Următorul motiv a fost de fapt un personaj și anume tatăl Elisei și bunicul lui Marisol. La naiba, înțeleg de ce, dar ce prostie. Personal îmi displac personajele, și nu numai, care decid pentru toată familia pentru că știu ei mai bine ce e de făcut. Ultimul motiv a fost povestea care, cred eu, se dezvoltă mult prea repede. Te vad, te plac, te sărut, după o săptămână decid că esti iubirea vieții mele. Sunt romantică eu, dar până și mie mi s-a părut neverosimilă acțiunea.

“When you love something you don’t count the cost.”

Totuși, a fost o poveste faină pe care o recomand. Abia aștept să văd pe unde ne va purta Chanel Cleeton în povestea lui Beatriz - sora mai mare a Elisei. Cartea "When We Left Cuba" a fost publicată în 2019. Revin cu un review de îndată ce o voi citi!