Recenzie | "Ultima vară otrăvită" de Tony Mott (Gigi Alexa #3)

Pentru Gigi Alexa 2020 nu e un an perfect. Nici măcar pe aproape. Parcă nu-și găsește locul în actuala ei relație cu un medic ginecolog și gândul de a începe un doctorat în Olanda e din ce în ce mai puternic. Dar la Brașov o nouă crimă o readuce în echipa investigatorilor condusă de Matei Vălean, mai vechiul ei... prieten. Iar călătoria la Groningen îi pune în brațe trei dosare nerezolvate, aparent fără nicio legătură între ele.

Deși ancheta de la poalele Tâmpei bate pasul pe loc, cu piste false și încurcături birocratice, Gigi pare că zărește un element comun al tuturor crimelor. Și jocul devine periculos, pentru că ucigașul este aproape, foarte aproape. 2020 nu a fost cel mai bun an pentru nimeni. Dar la Brașov oare cine va scăpa cu viață?”

Un nou roman marca Tony Mott, o Gigi Alexa aflată la o mare răscruce, un Brașov în plină pandemie, o intrigă cu nenumărate răsturnări de situații, dialoguri rapide și acțiuni neașteptate. O bucurie pentru cititorul de mystery & thriller. De înghițit pe nemestecate!

Am avut oportunitatea să mă duc chiar la evenimentul de lansare al acestui volum. Atunci abia apucasem să citesc "Iarna crimelor perfecte", iar discuțile de la eveniment nu m-au făcut decât să vreau să ajung o dată să citesc volumul trei. Al doilea volum, “Toamna se numără cadavrele”, m-a fascinat încât încă mă mai gândesc la el și la cazul complicat pe care Gigi și Vălean au trebuit să îl rezolve.

În acest al treilea volum, “Ultima vară otrăvită”, găsim o Gigi vulnerabilă, nostalgică, care a trecut prin multe în ultimul an. Traumele trecutului încă nu o lasă să trăiască în liniște, iar alte noi traume îi tulbură prezentul. Așa cum am mai spus de câteva ori, are ghinion în dragost pentru că alege bărbații pe care știe că nu îi va putea iubi, dar cu care poate avea o relație fără prea mari implicații. Cu toate acestea, există un bărbat în viața ei care i-a fost mereu aproape, chiar dacă doar din umbră uneori sau atît cât i-a permis ea și care, cred eu, că o va ajuta să depășească problemele pe care le are.

A devenit o femeie mai puternică și care a știut să face diferența între viața personală și cea profesională. Iar spiritul ei de observație este ceva de speriat. Modul în care reușeste să facă anumite asocieri, punandu-se chiar în mintea criminalului m-a speriat un pic :).

Totuși, deși o super iubesc pe Gigi și modul ei excentric de a fi, personajul meu favorit este Matei Vălean. Deși nu este bărbatul perfect și este supus greșelilor, poate din cauza traumelor pe care le-a avut și el în trecut sau poate din lipsa curajului. Totuși, este bărbatul care este în stare să-și recunoască greșelile, să admită că nu este perfect și să spună pe șleau ceea ce își dorește. Este perseverent, iar asta îl ajută. După ani, reușește să fie împreună cu femeia pe care o iubește în secret de multă vreme. Și el s-a transformat și a devenit un bărbat pe care orice femeie ar trebui să îl aibă lângă ea, un bărbat așa cum merităm toate.

Pe tot parcursul lecturii am încercat să îmi dau seama cine este asasinul, am bănuit două dintre personaje, iar spre final, când una dintre cele două a fost arestată, m-am felicitat că mi-am dat seama, câteva pagini mai târziu fiind însă o răsturnare de situație care mi-a demonstrat cât de mult m-am înșelat.

De această dată, Gigi si Vălean colaborează cu Europolul pentru că acest val de crime se întinde de-al lungul bătrânului continent. Din România ajungem până în Olanda, ne plimbăm pe la Veneția, cu un mic ocol pe la Londra.

Este o lectură captivantă, cu personaje fascinante și răsturnări de situații care te fac să o citești pe nerăsuflate. Seria “Gigi Alexa” a devenit una dintre seriile mele preferate, iar Tony Mott a ajuns unul dintre autorii mei favoriți.

Abia aștept să văd ce surprize îi va oferi primăvara lui Gigi!