Recenzie | "Toamna se numără cadavrele" de Tony Mott (Gigi Alexa #2)

Toamna este un anotimp frumos, dar și periculos, mai ales în Brașovul în care trăiește Gigi Alexa. O nouă poveste semnata de Tony Mott, care adaugă seriei un nou anotimp după "Iarna crimelor perfecte". O poveste într-o nouă cheie, un alt stil și o altă perspectivă.

Gigi Alexa este înconjurată de vechii ei colegi și prieteni și își caută un nou partener de viață. Poliția e pusă în fața unor cazuri lipsite de sens și logică. Un asasin în serie se ascunde pe străduțele din Brasov. Ar putea fi chiar cel de lângă tine. Gigi Alexa e prinsă într-un vartej al vieții care nu pare să-i mai dea nicio șansă. Și totusi, poate...

Nu cu mult timp în urmă am citit și primul volum al seriei, „Iarna crimelor perfecte”, și nu trebuie să vă mai spun cât de tare mi-a plăcut cartea datorită finalului inedit și neprevăzut. Aveam așteptări mari și de la cel de-al doilea volum din seria Gigi Alexa, iar Tony nu m-a dezamăgit nici de această dată.

Cel de-al doilea volum care îi are ca protagoniști tot pe excentrica, dar foarte inteligenta Gigi Alexa și pe comisarul-șef (promovat acum) Matei Vălean ce colaborează pentru elucidarea unor cazuri suficient de suspecte cât să atragă atenția celor de la București. Aparent, Brașovul este orașul cu cele mai multe crime din România, sau cel puțin așa ne spune Gigi :).

Gigi Alexa, cel mai nou membru și singurul membru SAC (Serviciul de Analiză Comportamentală), care a primit acest post după ce a reușit să elucideze misterul morții psihiatrului Ion Fora, este convinsă că prin Brașov este un criminal în serie care ucide după un plan bine pus la punct, ca un fel de misiune divină.

Gigi este personajul meu preferat, nu se putea altfel. Îmi place modul în care Tony a reușit să o integreze în acțiunea romanului, oferindu-i oportunități de a se dezvolta, mai mult decât ar fi putut să o facă dacă ar fi rămas un simplu medic legist. Îmi place modul ei de gândire, capacitatea ei de deducție și inteligența ei. Îmi place că poate să separe viața personală de cea profesională și este capabilă să gândească la rece și, de ce nu, să se pună în mintea criminalului.

Mitologie. Cele 12 munci ale lui Hercules.

Pe de altă parte, viața ei personală este o mare nebuloasă. Din cauza traumlor pe care le-a avut, adolecentă fiind, nu e deloc de mirare faptul că nu se poate încrede în oameni în general și în bărbați în special. Povestea vieții ei prinde un pic mai mult contur, începem să o cunoaștem mai bine și ne putem da seama de ce alege mereu cei mai nepotriviți bărbați în viața ei.

Pot să spun că am un favorit, în rolul de bărbat în viața lui Gigi, și acela e Matei Vălean, colegul ei. Mi se pare că este singurul bărbat care îi este aproape la nevoie, chiar și atunci când ea nu știe că are nevoie :). Si da, este îndragostit de ea de mulți ani, dar Gigi nu i-a acordat niciodata nici cea mai mică șansă și a preferat să îl țină la distanță astfel încât să nu existe nicio posibilitatea ca ea să vadă că există și bărbați pe care se poate baza :).

Stilul de scriere al autoarei s-a schimbat. Dacă primul volum a avut mai mult o tentă psihologică - părerea mea - în cel de-al doilea volum, Tony s-a concentrat mai mult pe anchetă și pe procedură. Cazul a fost unul inedit și mi-a pus mintea la contribuție. Cartea a fost un puzzle si cu fiecare crimă comisă, ucigasul completa imaginea de ansamblu. Un alt plus, este incursiunea în mitologia greacă.

Este o carte care se citește ușor, dar pe care, odată începută, nu o mai poți lăsa din mână. Abia aștept să văd ce îi rezervă vara lui Gigi. Se anunță a fi plină de otravă!