Recenzie | "Traficantul de umbre" de Monica Ramirez

Când m-am apucat să citesc romanul, mă așteptam la un roman polițist tipic în care băieții buni îi urmăresc pe băieții răi. Am plecat cu anumite așteptări, dar nici nu bănuiam ce o să mă aștepte de-a lungul acestei povești. Așa cum am spus și atunci când am scris recenzia de la "Protocol 9", credeam că este greu să mai fiu surprinsă de ceva.

Viața lor nu se măsoară în alb și negru, doar în nuanțe de gri.

Laurence-Jacques Fournier nu s-a considerat niciodată ca aparținând unei anumite naționalități. Ca lider al unei rețele internaționale de hoți de elită, fură bijuterii și obiecte de artă, secrete politice și industriale, proiecte militare secrete și armament. Fură cam tot ceea ce poate fi furat. Mai presus de orice, își dorește ca toți cei ce lucrează pentru el să fie în siguranță după fiecare misiune și să știe că se poate baza pe ei, la nevoie.

Laurence și-a stabilit cartierul general la Bruxelles: în calitate de sediu al Uniunii Europene şi NATO, Bruxelles este un mega-oraş european cu mentalitate de Babilon la scară redusă, o metropolă internaţională în care se intercalează un amalgam de limbi, culturi şi tradiţii și găzduiește peste optzeci de muzee, numeroase atracţii turistice, o viaţă de noapte trepidantă și cel mai mare depozit de armament din Europa de Vest.

Activitățile lor atrag însă atenția unei organizații secrete și puternice, probabil gardianul din umbră al UE. Nu știe nimeni cui îi este subordonată, nu se știe nici măcar dacă există cu adevărat. La un moment dat, sugeraseră crearea unui Serviciu de Informații al Uniunii Europene după modelul CIA–ului, dar, ca de obicei, guvernele statelor membre nu au ajuns la un acord comun. Așa că, cel puțin în teorie, propunerea fusese respinsă. În practică, așa a luat naștere SATT, o agenție care nu este supusă niciunui guvern și care joacă după propriile reguli.

Un thriller plin de acțiune care ne poartă din Bruxelles, la Berlin, la Viena, prin frumosul Istanbul, prin frigurosul Tallin, prin Londra mea iubită și prin însorita Italie.

Pe de altă parte, facem cunoștiință cu Sybille Caillaud. Prietena din copilărie a lui Laurence, cei doi își poartă o dragoste sinceră. Ea este partea lui pură și neafectată de toate tragediile vieții, locul în care el se poate refugia atunci când îi este greu sau când are o problemă. Această iubire îi va costa scump pe amandoi, dar rămâne de văzut dacă această relație va rezista greutăților vieții sau dacă legătura se va rupe la prima piedică.

Povestea celor doi se va dezvolta într-o frumoasă poveste de iubire care, la rândul ei, va avea parte de numeroase obstacole. Atunci când crezi că nu mai poate să existe ceva care să îi despartă, se întâmplă ceva care îi distanțează din nou :). O poveste emoționantă care trebuie să reziste timpului și obstacolelor pentru a se împlini.

O să vă las pe voi să citiți romanul ca să descoperiți dacă cei doi protagoniști rămân împreună și ce le va fi destinat celor doi. Este un roman care se citește extrem de ușor și care te tine cu sufletul la gură.

Romanul a avut de toate: suspans, mister, afaceri dubioase, relații amoroase, spionaj, acțiune, trădare, loialitate. Monica Ramirez pune accept fix pe ceea ce trebuie și crează niște thrillere extraordinare.