Recenzie | "Săruturi și croissants" de Anne-Sophie Jouhanneau

Dulce ca un macaron Ladurée, proaspata ca un croissant abia scos din cuptor, aceasta poveste incantatoare se desfasoara chiar in orasul iubirii.

Mia Jenrow si-a dorit dintotdeauna sa fie balerina. Pare sa fi fost predestinata pentru asta, fiindca stra-strabunica ei a dansat pentru Opera din Paris si a fost muza lui Degas insusi!

Asa ca Mia se bucura din tot sufletul ca a obtinut sansa de a petrece o vara de vis la Paris, pentru a urma cursurile uneia dintre cele mai exclusiviste scoli de dans din lume. Dar lucrurile nu sunt niciodata simple precum o pirueta: rivala ei, Audrey, si instructorul de balet ii fac numai necazuri, iar Mia se trezeste ca e tot mai fermecata de Louis, care vrea sa-i arate metropola purtand-o pe Vespa lui.

Oh, să fii balerină la Paris rătăcind prin muzee de artă, savurând un espresso la infamul Cafe de Flor și călătorind în mediul rural francez alături de iubitul tău francez! Asta aș fi spus înainte să ajung să vizitez Parisul. În realitate, am rămas foarte dezamăgită de orașul luminilor și al iubirii :).

"I’ve never seen anything like it, and my heart fills with delight as I look all around me. Is this what it’s always like to discover a foreign place? Experiencing not just new sights, sounds, and smells, but feeling every moment differently, like your life started anew? Or is it just the Paris effect?"

Îmi amintesc că am văzut o dată un citat despre cum cineva care nu citește trăiește doar o viață, pe când cei ce citesc trăiesc sute de vieți. Citatul ăsta a rezonat cu mine, pentru că tipurile mele preferate de cărți sunt cele care te fac să simți că ai călătorit fără să părăsești măcar canapeaua. Când spun că această carte m-a dus la Paris, vreau să spun că m-a dus la Paris. Simțeam mirosul produselor de patiserie și al baghetelor, mi-am imaginat Opera Bastille, am gustat espresso-ul tare și dulce și m-am plimbat pe străzile pavate și pline de viață.

SĂRUTURI ȘI CROISSANTS de Anne-Sophie Jouhanneau este o carte de ficțiune YA încântătoare și reconfortantă despre o americană în vârstă de 17 ani, care își urmărește visul de a deveni o balerină profesionistă la Paris. Mia a lucrat sârguincios pentru această șansă de a învăța și speră că i se va obține, la sfârșitul verii, un post la una dintre companiile foarte cunoscute de balet, preferabil ABT în New York.

Mia are două provocări care o pot împiedica să-și îndeplineadcă visul:, „nemesisul” ei de-a lungul carierei, Audrey, care a fost întotdeauna concurenta ei pentru toate rolurile și un francez frumos, Louis, care îi face inima să-i bată inima sălbatic pentru prima dată în viaţă.

Între orele de balet, Mia explorează Parisul. În timpul liber se duce la frumoasele muzee pariziene unde admiră operele de artă. Această carte a fost călătoria de care aveam nevoie într-o perioadă în care doar visam să călătoresc. Mi-am imaginat cum ar fi fost să cresc acolo, plimbându-mă pe străzile vechi de secole în drum spre școală, aruncând o privire buticurilor elegante și oprindu-mă la o cafenea și un croissant, la o barfă cu prietenele. Poate așa mi-ar fi plăcut Parisul :).

În ciuda faptului că aciunea din această carte are loc la Paris, sufletul cărții este baletul. După cum spune chiar Mia, „Parisul este cel mai mare vis al fiecărui aspirant care dorește să ajungă dansator de balet”. Între tot baletul și explorarea Parisului, Mia este hotărâtă să ascundă un secret de familie care implică strămoșii ei și un faimos tablou pictat de marele Degas.

Inițial aveam de gând să acord doar nota 4/5, dar ultimele paginii ale cărții m-au făcut să mă răzgândesc imediat. Această carte nu s-ar fi putut încheia altfel. A fost cartea perfectă pentru perioada verii.

Vă recomand să aveți câteva croissante la îndemână înainte de a începe să citiți :).