Recenzie | "Another Woman's Husband" de Gill Paul

1911

La vârsta de cincisprezece ani, nepăsătoarea Mary Kirk și neastâmpărata Wallis Warfield se întâlnesc în tabăra de vară. Prietenia lor va supraviețui problemelor din dragoste, separării și cerințelor Coroanei Britanice până când va fi spulberată de o trădare de neiertat.

1997

Pauza romantică a lui Rachel la Paris cu logodnicul ei se termină într-o tragedie când aasistă fără voia lor la unul dintre accidentele care au să marcheze istoria. În mașină se afla Prințesa Diana. Înapoi la Brighton, Rachel este bântuită de accident și este intrigată să afle că prințesa a vizitat casă a lui Wallis, ducesa de Windsor, cu doar câteva ore înainte de accident. În curând, descoperirea unei legături de mult uitate cu Wallis Simpson o conduce pe Rachel la adevărul din spatele unui scandal care a zguduit lumea...

Recenzie _Another_Womans_Husband_Gill_Paul

În această portretizare fascinantă a două dintre cele mai faimoase femei din istorie, Gill Paul ne poartă în culisele vieților și evenimentelor a două prsonaje celebre din istoria contemporană.

Povestită din două puncte de vedere diferite – la 86 de ani una de cealaltă, „Another Woman’s Husband” pune în lumina reflectoarelor cele două femei ale căror nume și vieți vor remâne în istorie - Wallis Simpson și prințesa Diana. Ambele femei au fost extrem de populare, prințesa Diana fiind chiar supranumită „Prințesa Poporului”. Și... să fim sinceri, știm cu toții cum a reușit Wallis Simpson să creeze o frenezie media, chiar și în acele zile.

“Secrets, of course,” Wallis said. “Everyone has secrets.”

În timp ce „Another Woman’s Husband” este o operă de ficțiune, povestea a fost creată având la bază fapte reale despre Prințesa Diana și Wallis Simpson, precum și alte câteva figuri istorice și socialiți de la început de secol XX, în New York și Londra. Înainte de a începe romanul lui Gill Paul, eram conștientă de Wallis Simpson și de reputația ei nu atât de strălucitoare.

Ceea ce mi s-a părut inteligent a fost modul în care cartea a început în 1997, acțiunea a fost plasată la Paris, prințesa Diana fiind principalul subiect de conversație, într-o carte care a fost publicată la aniversarea a 20 de ani de la moartea Dianei – când subiectul accidentului a revenit din nou în atentia mass-media. Desigur, moartea printesei si toate teoriile apărute la momentul respectiv sunt încă subiecte foarte comentate de iubitorii monarhiei britanice și de fanii prințesei din întreaga lume.

"Another Woman's Husband" de Gill Paul - Povestea a două femei care au pus in pericol Coroana Marii Britanii.

”She would win his heart if she got the chance, not because she had fallen for him but because it would make her feel better about herself.”

Cu toate că mă număr printre cei care au iubit-o pe Prințesa de Wales, mi-a plăcut mult mai mult povestea spusă de Mary Kirk - cea mai bună prietenă a lui Wallis Simpson - din 1911 încolo. Mary ne spune povestea vieții lui Wallis, fără ocolișuri. Știam că doamna Simpson a fost un personaj scandalos, dar mi-a plăcut să citesc despre persoana ei, sa aflu în ce mediu a crescut și cum a reușit să facă un rege să-și abandoneze tronul pentru a se căsători cu ea. Am fost intrigată de modul în care ea a reușit să-și pună amprenta în istorie si cum a reușit să facă asta de parcă așa ar fi norma societatii.

“In my heart it was only ever you.”

Singurul lucru care m-a enervat a fost că cele două personaje care spuneau povestea celor două personalități, Mary și Rachel, au fost destul de lipsite de coloană vertebrală și nu au avut curajul să-și susțină propiile idei și opinii, de aici și cele 4 steluțe. Au fost participanți pasivi la propriile lor povești de câteva ori și asta a fost cu adevărat enervant.

În mod sigur, după ce am citit această carte, voi căuta să mai citesc alte cărți care o au ca personaj pe Willis Simpson - un personaj scandalos la vremea respectivă, dar eu cred că s-a născut înaintea timpurilor ei. Dacă ar fi trăit în secolul XXI, comportamentul ei ar fi fost unul extravagant, dar nimic ieșit din comun în vremurile în care trăim.

Recenzie a cărții "Another Woman's Husband" scrisă de Gill Paul. Lectură plăcută!