Recenzie | „Soția bancherului” de Cristina Alger

Nu aveam asteptari prea mari atunci cand am inceput sa citesc cartea, insa stilul autoarei si modul in care este scris romanul te fac sa mentii un ritm alert si sa nu poti lasa cartea din mana.

Povestea este spusa din perspectiva a trei femei: Marina, Annabel si Zoe. Aceste trei femei nu sunt prietene, dar toate sunt conectate intr-un anumit fel cu acest caz. Mattew, sotului lui Annabel (care este si seful lui Zoe), moare intr-un presupus accident aviatic in Alpi, iar Duncan, seful Marinei, moare in mod neasteptat in urma unui jaf, Pot aceste tragedii sa fie conectate in vreun fel?

Afacerile cu bani din conturile elvetiene au fost si vor fi mereu subiecte tabu. In timp ce Annabel vede adevarata fata a paradisului fiscal din Geneva, Marina descopera povestea ce ii poate aduce un premiu Pulizer, dar pentru asta trebuie sa decida daca moralitatea este mai presus de familie si iubire. Pe de alta parte, Zoe decide ca nu mai poate ascunde ceea ce stie, chiar daca informatiile din interior pe care le detine ii pun in pericol viata.

Finalul este unul pe care l-am prevazut relativ usor, dar asta doar din cauza ca ma uit la prea multe seriale politiste 😁.

Autoarea creioneaza foarte bine lumea finantelor si a conturilor offshore ascunse, asta in timp de dezvolta intr-un mod autentic cele trei personaje feminine. Puterea, impreuna cu banii si lacomia, reprezinta o combinatie periculoasa, rezultatul fiind, cel mai adesea, crima. Este povestea celor care au atat de multi bani incat nu au ce face cu ei. Si totusi, vor mai multi. Cei care vor face orice pentru a-si proteja secretele, in orice mod existent, legal sau nu.

Personal, am devorat aceasta carte. Mi-a placut stilul autoarei si faptul ca in aceasta poveste personajele pozitive au fost trei femei care au reusit sa supravietuieasca intr-o lume destinata barbatilor.In concluzie, va recomand cartea. Va garantez ca o sa va placa.